Miejsca i przestrzeń
1. Przemieszczenie #1
Kasia w trakcie rozmowy z dyrektorem Koniuszko w jego domu przemieszcza się wokół stołu... razem z krzesłem. Także wazon nie pozostaje na swoim miejscu.
2. Całkowita standaryzacja
W mieszkaniu Zdzisława Mroczkowskiego i jego sąsiadki z góry powtarzają się nawet obrazy.
3. Blok Mroczkowskiego
Mroczkowski, gdy dowiaduje się, że jego żona chce wejść do mieszkania, w którym znajdują się zwłoki kobiety, postanawia wyskoczyć przez okno. Po chwili pokazane zostaje ujęcie z zewnątrz budynku, na którym widać siedzącą w oknie postać. Jednak ukazany budynek, to inny blok, niż ten, który widzimy we wcześniejszych scenach. Co więcej, w ujęciu z korytarza widać, że Mroczkowski siadając w oknie najpierw przekłada lewą nogę, natomiast w ujęciu z zewnątrz bloku prawą.
4. Połączenie dwóch mieszkań
Kiedy Mroczkowski dzwoni rano do znajomego adwokata, Kilewicza, na ekranie widzimy fragmenty mieszkań obydwu rozmówców. Łatwo zauważyć, że nie jest to jednak zlepek dwóch oddzielnych ujęć, jak to zazwyczaj robi się w takich przypadkach. W rzeczywistości pokoje obydwu mieszkań to znajdujące się obok siebie konstrukcje studyjne, oddzielone w taki sposób, aby zachować odpowiednią perspektywę. Na nocnej szafce Mroczkowskiego można zauważyć cień mecenasa.
5. Niskie dziewiąte piętro
Scena na klatce bloku, w którym mieszka Mroczkowski, w rzeczywistości dzieje się na pierwszym piętrze, a nie na dziewiątym. Kiedy na korytarzu pojawia się żona Mroczkowskiego, na drzwiach windy wyraźnie widać cyfrę "1", określającą numer piętra. Co więcej, za oknami można dostrzec m.in. drzewa oraz słup, których z dziewiątego piętra z pewnością nie byłoby widać.